Integritets- och säkerhetspolicy

Din säkerhet

Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga och att deras hem är i goda händer när vi utför våra städuppdrag. Därför lämnar våra medarbetare årligen ett registerutdrag från belastningsregistret och skriver under ett tystnads- och sekretessavtal i samband med anställningen vilket innebär att de inte får lämna ut någon information om våra kunder.

Nyckelhantering gör vi upp med kund utifrån de önskemål som finns. Vi har ansvarsförsäkring hos Trygg Hansa och vår personal är försäkrad via Fora.

GDPR

För oss på The Housekeeper är det viktigt att du skall känna dig trygg i hur vi hanterar dina personuppgifter. Mot bakgrund av EU:s dataskyddsförordning (GDPR) har vi sett över våra interna säkerhetsrutiner så att dina uppgifter hanteras på ett säkert sätt.

I den här policyn beskriver vi vilka personuppgifter The Housekeeper samlar in om dig och hur vi hanterar dessa. Vi informerar dig även om dina rättigheter och vart du kan vända dig med frågor eller synpunkter.

I samband med att du blir kund hos oss får du lämna ditt samtycke till att The Housekeeper sparar och hanterar dina personuppgifter. Så länge du är kund hos oss samlar vi kontinuerligt in information när du använder våra tjänster, såsom historiken över dina utförda städningar, eventuella justeringar i tjänstens upplägg och din feedback på den tillhandahållna tjänsten. Vid behov behandlar vi dina personuppgifter för att kunna informera dig om nyheter samt ändringar i vårt tjänsteutbud.

Hur vi samlar in och hanterar personuppgifter.

De personuppgifter vi behandlar är kunduppgifter och vissa uppgifter om ditt hem:

Kunduppgifter är exempelvis ditt namn och ditt personnummer, din adress, telefonnummer och e-postadress. I de fall då ett företag är kund kan det vara kontaktuppgifter till en kontaktperson/avtalsansvarig på företaget.

Uppgifter om ditt hem är de uppgifter vi antecknar om ditt hem såsom ytan, i vissa fall inredning och möblemang, eventuell portkod, materialval med mera.

The Housekeeper bevarar personuppgifterna i olika IT-lösningar som t.ex fakturerings- och bokföringstjänster som är nödvändiga för uppdraget. The Housekeeper lämnar även ut dina personuppgifter till Skatteverket för RUT-avdraget och kan, om det finns lagligt stöd, lämna ut dina personuppgifter till andra myndigheter. Vi kan också lämna ut personuppgifter till försäkringsbolag vid eventuella försäkringsärenden.

The Housekeeper sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt med hänsyn till det ändamål för vilket de har samlats in. De personuppgifter som vi samlar in behandlas för olika ändamål och sparas därför under olika lång tid, med hänsyn till gällande lagar och förordningar (exempelvis med hänsyn till bokföringslagen eller skattemässiga förpliktelser).

Dina rättigheter

Du har rätt att veta vad vi gör med dina personuppgifter, som till exempel hur dina personuppgifter behandlas och varför vi behandlar dem. Du har dessutom rätt att i vissa fall få ut dina personuppgifter eller få dem flyttade, rättade, raderade eller blockerade. Vid specifika frågor gällande dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss. Har du frågor kring lagstiftningen eller vill veta mer om GDPR och dina rättigheter kan du vända dig till dataskyddsinspektionen.

 

Vi använder cookies för att ni ska få en bättre användarupplevelse på vår hemsida

Policyn blev senast uppdaterad 2018-12-17

När du besöker thehousekeeper.se så sparas viss information om vad du gör på webbplatsen.

Vad är cookies?

Vi använder så kallade cookies på vår webbplats. En cookie är en liten datafil med text som sparas i din webbläsare. Det finns två typer av cookies, permanenta och temporära (”session-cookies”). Permanenta cookies lagras som en fil på din dator eller mobil under en viss tid tills du själv, eller servern som sänt dem, raderar dem. Session-cookies lagras tillfälligt och försvinner när du stänger din webbläsare. 

Hur vi använder cookies

Vi använder cookies för att kunna ge dig som besökare bättre service. En del cookies används för att samla statistik om antalet besökare på webbplatsen medan andra används för att inhämta information om vilket operativsystem och vilken webbläsare, samt vilka versioner av dessa, som besökarna använder, hur vår webbplats används och hur vi kan förbättra den, vilka sidor som är populära och mindre populära, etc. Denna information gör det möjligt för oss att utveckla och optimera vår webbplats. 

Om du inte vill tillåta användning av cookies

En vanlig missuppfattning om cookies är att det är en sorts virus och att webbplatser med hjälp av cookies kan ta reda på personlig information från en dator eller att cookies är till för att kunna sända skräppost. Ingenting av detta är sant, cookies är bara data.

De flesta webbläsare är inställda för att tillåta lagring av cookies. Om du inte vill tillåta cookies kan du antingen ställa in din webbläsare så att du får en varning varje gång som en webbplats vill placera en cookie på din dator eller helt stänga av lagring av cookies. Information om hur du gör detta finns i webbläsarens hjälpfunktion. Om du väljer att stänga av cookies kommer inte vår webbplats att fungera så bra som du som användare förväntar dig.